CAGEAD Intermed - Agentie Imobiliara

Cum poţi să îţi vinzi casa în trei săptămâni?

Categorie: Noutati imobiliare
Aceasta listare a fost vizualizata de 1384 ori
Tip Stire:: Stire imobiliara

An stire: 2011
Descriere detaliata: Proprietarii care vor să îşi vândă locuinţa pot obţine cel mai bun preţ dacă găsesc un client în maximum trei săptămâni. După acest moment, oferta devine perimată şi, drept consecinţă, îi scade preţul. Acestea sunt rezultatele studiilor de piaţă pe care le-au făcut profesionişti din domeniu. IMOPEDIA.ro a aflat ce criterii trebuie respectate pentru a vinde o locuinţă atât de repede, în vremuri de criză.
Mulţi proprietari vând apartamente pentru a-şi cumpăra case
Reţeta pentru a vinde o proprietate în primele săptămâni de la primul anunţ este simplă, dar greu de înţeles de foarte mulţi proprietari. Există o singură regulă:
„Poziţionare. Preţul corect. E simplu, dar până când înţeleg oamenii că apartamentul lor, pe care au dat 100.000 euro, face 50.000 şi că nimic nu mai corespunde cu aşteptărilor lor, când ei vor să îşi cumpere maşini, să îşi cumpere case... Mulţi proprietari vând apartament pentru a-şi cumpăra casă cu aceiaşi bani. Nu se poate aşa ceva, ne-am muta cu toţii la vilă.", spune Mihaela Alexandroiu Manager RE/MAX Bastion.
Studiile arată că potenţialii clienţi vin în număr mare la vizionare în primele săptămâni de la lansarea anunţului. Din a treia săptămână, interesul lor scade drastic. Totuşi, proprietarii trăiesc cu impresia că, dacă la început nu au timp între vizionări, aşa va fi tot timpul. Motiv pentru care tind să creadă că preţul pe care l-au cerut este poate prea mic. Lucrurile sunt însă departe de a fi aşa.
„Cumpărătorii care vor viziona proprietatea în primele săptămâni sunt cei mai experimentaţi, pentru că sunt în căutări de mult timp. Ei înţeleg mai bine procesul de cumpărare şi sunt gata de acţiune. După această perioadă iniţială, singurele persoane care vor mai viziona proprietatea sunt cumpărătorii noi din piaţă. Numărul de vizionări va scădea, ceea ce înseamnă că sunt din ce în ce mai puţini cumpărători interesaţi.", continuă Mihaela Alexandroiu.
Preţul poate să îţi aducă fie toţi clienţii, fie niciunul
Cea mai mare dezbatere între agenţi şi proprietari este cea a preţului real al proprietăţii. Proprietarii au o viziune subiectivă, distorsionată, despre nivelul la care ar trebui să vândă. De cealaltă parte, agenţii încearcă să le explice că un preţ puţin mai mic sau puţin mai mare decât piaţa face diferenţa dintre succes sau eşec. Principiul pe care funcţionează piaţa este următorul:
• Preţul mai mare cu 15% decât valoarea pieţei aduce 10% dintre potenţialii clienţi
• Preţul mai mare cu 10% decât nivelul pieţei aduce 30% dintre potenţialii clienţi
• Preţul afişat la nivelul pieţei aduce 60% dintre potenţialii clienţi
• Preţul mai mic cu 10% faţă de nivelul pieţei aduce 75% dintre clienţi
• Preţul mai mic cu 15% faţă de nivelul pieţei aduce 90% dintre clienţi.
Totuşi, puţin sunt proprietarii care sunt dispuşi să îşi vândă proprietatea cu 15% sub nivelul pieţei. La un apartament de 100.000 euro, asta înseamnă un minus de 15.000 euro. La asemenea strategii recurg cu precădere proprietarii presaţi să facă rost de bani.
„Pe segmentul de lux, în zona Dorobanţi de exemplu, sunt foarte puţini proprietari care ajung în această situaţie. Aici, tranzacţiile se fac de cele mai multe ori cu cash. Singurele care pot avea probleme cu proprietăţile în acest segment, sunt companiile care au făcut mai multe achiziţii în ultimii ani şi acum nu mai fac faţă.", susține managerul RE/MAX Bastion.
Ce este de făcut pentru a creşte preţul proprietăţii?
Există însă câteva motive reale pentru care proprietarii pot scumpi o proprietate. Potrivit studiilor de piaţă, există câteva caracteristici care pot creşte valoarea de vânzare a unei proprietăţi:
• Proprietatea este nouă
• Există mai multe locuri de parcare
• Există şemineuri
• Subsolul adaugă valoare semnificativă preţului de vânzare
• Există şcoli în zonă
• Există garaje şi boxe
De cealaltă parte, există multe aspecte despre care proprietarii ar spune că le creşte valoarea locuinţei, dar care sunt neinteresante pentru clienţi.
• Preţul pe care l-a dat proprietarul la achiziţie
• Sumele cheltuite pentru îmbunătăţiri şi renovări adăugate la preţul de piaţă
• Îmbunătăţirile în sine - clienţii nu văd neapărat valoare în lucrurile pe care proprietarul le crede valoroase
• Ataşamentul faţă de proprietate
Cei mai mulţi dintre proprietari pornesc însă de la premisa că dacă vânzarea nu va merge în condiţiile stabilite de ei, pot oricând să scadă preţul. O teorie valabilă, cu un singur dezavantaj totuşi: se pierde exact fluxul iniţial de vizitatori, ceea ce duce la o perioadă mai mare de stat pe piaţă.


Adauga la favorite
Versiune pentru imprimanta


Informatii agent

Adaugata de: Cagead Intermed | Contact Agent
Telefon: 021.335.88.01 | Mobil: 0744.374.444 | Fax: 021.335.88.27
Adresa webhttp://www.cagead.ro
Detalii: n/a
 


         
 
Sponsor: Cagead   Intermed - Agentie Imobiliara Agentii Imobiliare

 Director Web Romania - Hit10.ro - Adauga si siteul tau