CAGEAD Intermed - Agentie Imobiliara

Dezinteres: Industria ospitalitatii: al doilea an fara nicio tranzactie cu activ

Categorie: Noutati imobiliare
Aceasta listare a fost vizualizata de 1444 ori
Tip Stire:: Stire imobiliara

An stire: 2011
Descriere detaliata: Doar doua unitati de cazare afiliate unor retele internationale vor fi livrate in Bucuresti in acest an 2009 a fost ultimul an in care s-au inregistrat contracte de vanzare-cumparare, in valoare de 21 de milioane de­ euro.
Efectele crizei economice nu au in­tar­ziat sa se faca simtite pe piata hoteliera din Bucuresti unde s-a inregistrat o scadere sub­stan­tiala a indicatorilor financiari in­registrati de industria ospitalitatii in anii 2008 si 2009. Reculul afacerilor resimtit de ope­ra­torii din domeniu s-a manifestat atat in ceea ce priveste volumul de investitii in noi unitati hoteliere, cat si in interesul pen­tru achizitia unor unitati hoteliere. In zonele turistice din tara, pe litoral mai ales, nu exista unitate hoteliera al carei proprietar sa nu fie interesat sa vanda. In ultimii aproape doi ani, piata hoteliera autohtona nu a consemnat nicio tranzac­tie mai serioasa. Volumele investite au atins apogeul in anul 2007, cand trei hote­luri au fost tranzactionate contra sumei de 62 mil. euro. In 2009, hotelul West City si hotelul Hello au fost achizitionate cu 12 mil. euro, respectiv 9 mil. euro, acestea fiind totodata si ultimele tranzactii rapor­tate, se arata in ultimul studiu de piata alcatuit de Jones Lang LaSalle (JLL). Coratim, dezvoltatorul hotelului West City din Floresti (Cluj-Napoca), a vandut hote­lul la doar trei luni dupa inaugurare unei femei de afaceri din Targu-Mures. La randul sau, omul de afaceri Radu Enache a vandut hotelul Hello din Bucuresti, de 2 stele, prin contract sale&leaseback, catre Immorent, divizia de investitii imobiliare a grupului Erste. Tranzactia s-a incheiat la o suma de 9 mil. euro, desi unitatea fusese evaluata la 17 mil. euro la inceputul anului 2009.
Tinta inaugurarilor - Piata Unirii
In prezent, in Bucuresti se pot numara peste 70 de hoteluri insumand aproxi­ma­tiv 9.000 de camere. Majoritatea sunt clasi­fi­cate la 4 stele, ceea ce este firesc pen­tru un oras cu o cerere ridicata pentru seg­men­tul business. Intre anii 2005 si 2008 ritmul inaugurarilor de hoteluri noi a cres­cut intr-un ritm alert, numarul total de camere dublandu-se in aceasta pe­ri­oa­da. In ultimii ani insa, multe dintre pro­iec­tele aflate in curs de dezvoltare au in­re­gistrat stagnari din cauza proble­me­lor de finantare. In 2011 a fost inaugurat doar un singur hotel nou, Premiere Palace (5 stele), amplasat in zona Ghencea din Bucuresti, alte doua noi hoteluri, Europa Royal si Doubletree by Hilton, urmand sa-si des­chi­da portile in luna septemebrie. Doubletree by Hilton din Bucuresti va fi amenajat prin refacerea unitatii Bucharest City Piata Unirii.
Pentru aceasta, Hilton Worlwide a semnat anul trecut un contract de franciza cu VIS 7 Import Export, firma care va deschide cel de-al cincilea hotel din lantul Hilton din Romania si cel de-al doilea Doubletree by Hilton din tara, dupa cel de la Oradea. Hilton va deschide in 2011 si primul hotel de tip economy sub marca Hampton din Romania, la Brasov.
Tot in zona Piata Unirii, mai precis in stra­da Franceza nr. 60, langa Hanul lui Manuc, va fi inaugurat in aceasta toamna si hotelul Europa Royale, detinut de Euro­pa Group Investment (EGI). Investitia in hotelul cu 92 de camere se ridica la apro­xi­mativ 12 mil. euro, acesta fiind realizat prin reabilitarea unei cladiri istorice, din secolul al XIX-lea si va fi cotat la 4 stele. Compania Europa Group Investement, cu sediul central in Vilnius (Litu­ania), a intrat pe piata locala ca dezvoltator rezidential, printre proiectele realizate fiind ansam­blurile Brilliant Condo­mi­nium si City Center Residence.
Tot in Piata Unirii, Marriott va des­chi­de un Courtyard in 2013. Se asteapta astfel ca numarul de camere sa creasca in Bucuresti cu inca 4,3% in 2012, respectiv cu 2,3% in 2013.
Rentabilitate in crestere
In pofida imbunatatirii gradului de ocupare cu 7,6 pp in 2010, pana la 52%, hotelierii au redus tarifele cu pana la 10,7%, ceea ce a dus la o scadere a RevPAR (revenue per available room) cu 4,1%. In luna mai 2011, gradul de ocupare a continuat sa creasca, ajungand pana aproape de 59%, insa operatorii hotelieri au ramas precauti si, ca urmare, au redus tarifele cu pana la 1,3% comparativ cu primele cinci luni ale anului 2010. Cu toate acestea, RevPAR a inceput sa arate semne de redresare si, raportat la intregul oras, pare sa inregistreze o crestere de 5,7%, potrivit datelor JLL.
Revenirea afaceristilor
Industria hoteliera din Bucuresti tra­ies­te in principal din turismul de afaceri. De aceea, dupa o oarecare crestere in 2007, este explicabil de ce numarul de vizitatori a scazut in 2008, pentru ca in 2009 sa se prabu­seasca complet. Dependenta ora­su­lui de turismul de afaceri s-a concretizat prin vulnerabilitatea fata de strategiile de reducere a costurilor adoptate de majo­ri­ta­tea companiilor. Cu toate acestea, odata cu revenirea economica a anumitor tari, anul 2010 a adus o imbunatatire a turis­mului de afaceri in orasele dependente de MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibition), inclusiv in Bucuresti.
Sosirile au inregistrat o crestere de 13%, iar innoptarile au urcat cu 8,1%. Pana in martie 2011, sosirile si innoptarile si-au continuat consolidarea cu 16,5%, respectiv 12,6%. Orasul si-a propus ca anul viitor sa gazduiasca, pe noul stadion national, finala Ligii Europene, ceea ce ar trebui ca, pe termen scurt si mediu, sa atraga un numar mai mare de turisti si, in final, sa rincurajeze investitiile pe piata hoteliera.
Ce anume a fost scos pe piata in ultimul an
* Hotelul NH Bucuresti
Detinut de o companie spaniola si clasificat la 4 stele, a fost scos la vanzare pentru suma de 13 mil. euro. Hotelul se afla in apropierea Pietei Unirii din Bucuresti si are 78 de camere.
* Hotelul Carol Parc
Fostul Palat Suter a fost scos la vanzare anul trecut contra sumei de 9,9 mil. euro. Cladirea hotelului Carol Parc are o suprafata construita de 2.600 mp si 55 de camere.
* Hotelul Tulip Inn Sunny Hill Cluj
Hotelul este clasificat la 4 stele si ofertat la un pret de 6,5 milioane de euro. Cladirea este detinuta de omul de afaceri Eugen Tusa. Afiliat la lantul Golden Tulip in anul 2007, unitatea are 50 de camere.
* Hotel Petrosani
Hotelul detinut de Elilia Tunaru, sotia fostului deputat Raj Tunaru, si de fiica sa Elena a fost scos la vanzare cu 6,5 milioane de euro. Unitatea a fost construita in anul 1987 in centrul orasului Petrosani si are 112 camere si 3 apartamente.
* Zeci de oferte pe litoral
Cateva zeci de hotelui cu preturi cuprinse intre 1 milion de euro si 18 mil. euro sunt in prezent listate la vanzare de agentiile specializate din Constanta. Cel mai scump hotel scos la vanzare, cu 18 mil. euro, se afla pe Faleza din Mamaia si are P+14 etaje.


Adauga la favorite
Versiune pentru imprimanta


Informatii agent

Adaugata de: Cagead Intermed | Contact Agent
Telefon: 021.335.88.01 | Mobil: 0744.374.444 | Fax: 021.335.88.27
Adresa webhttp://www.cagead.ro
Detalii: n/a
 


         
 
Sponsor: Cagead   Intermed - Agentie Imobiliara Agentii Imobiliare

 Director Web Romania - Hit10.ro - Adauga si siteul tau