CAGEAD Intermed - Agentie Imobiliara

Spaţiile comerciale mici sunt cel mai puţin afectate de criză

Categorie: Noutati imobiliare
Aceasta listare a fost vizualizata de 2615 ori
Tip Stire:: Stire imobiliara

An stire: 2011
Descriere detaliata: Dintre spaţiile stradale de la parterul blocurilor, au probleme cu găsirea chiriaşilor doar suprafeţele mari, în timp ce spaţiile de 10-20 mp se ocupă imediat.
Reducerea afacerilor firmelor a dus şi la reducerea suprafeţelor ocupate de acestea. Cererea vizează suprafeţe tot mai mici care, la rândul lor, presupun investiţii mai mici în amenajare. Pe de altă parte, situaţia economică actuală a reînviat afaceri precum băcăniile sau firmele de reparaţii, pentru care cele mai potrivite sunt spaţiile mici.
Printre soluţiile la îndemână pentru cei ajunşi în dificul­tăţi financiare se numără apelul la casele de amanet. Mai în glumă, mai în serios, despre românii care rămân fără bani se spune că o altă variantă poate fi să schimbe 100 de euro. Realitatea este că afacerile caselor de amanet şi ale caselor de schimb valutar nu sunt în mare suferinţă, spre deosebire de mul­te alte activităţi economice. Iar suprafeţele vizate de unităţile în care se desfăşoară aceste afaceri sunt de 10-20 de metri pătraţi. Pe de altă par­te, dacă în anii de boom economic aproape tot ce se strica se arunca, optându-se pentru o nouă achiziţie, în ultima perioadă se apelează tot mai des la atelierele de reparaţii sau la micile băcănii. Şi suprafeţele acestora din urmă sunt de asemenea mici. Toate acestea explică de ce spa­ţiile mici rămân libere pe piaţă doar pentru puţin timp, spre deosebire de suprafeţele de 50-100 mp sau mai mari. „Suprafaţa medie aleasă de fir­mele care stau cu chirie la parterul blocurilor s-a redus în ultimii ani. În ceea ce priveşte suprafeţele foarte mici, de 10-15 mp, în măsura în care afacerea se poate preta la asemenea suprafeţe, atractivitatea este dată de investiţiile mai mici în amenajare, personal sau diverse utilităţi", a de­clarat Răzvan Gheorghe, Managing Partner la Cushman & Wakefield Romania.
Dacă pentru firmele care aleg spa­ţii mari, în această perioadă exis­tă frecvent teama de eşec, mai greu se poate vorbi de aşa ceva în cazul spa­ţiilor mici. În cazul acestora, investiţiile sunt mult mai reduse şi costurile totale de asemenea. Chiar şi cu scenariul unor pierderi, aceste pierderi sunt frecvent mult mai mici decât în cazul unor suprafeţe mari. Drept urmare, riscul unor astfel de afaceri pe suprafeţe mai mici este mult mai redus, în general. „Pe lângă jucătorii tradiţionali, precum magazinele care vând ziare, tutun şi servicii de telefonie mobilă, tot mai mulţi jucători din alte pieţe au înce­put să se uite spre spaţiile astea mici. În acelaşi timp, multe dintre aface­ri­le desfăşurate pe astfel de spaţii sunt frecvent mici afaceri de familie, de amploare redusă", adaugă directo­rul de la Cushman & Wakefield Ro­ma­nia. Aşa se explică faptul că, pe lân­gă aproape clasicele agenţii de tu­rism, Loto sau reprezentanţe de termopane, în ultima perioadă s-au ex­tins pe suprafeţe mici afaceri precum R-Kiosk sau magazinele Inmedio.
Oferta de astfel de spaţii este pre­zentă şi în zonele centrale ale Capi­ta­lei, dar se regăseşte mai ales în zone precum Militari, Eroii Revoluţiei sau Ghencea. Astfel de oferte pot fi gă­site, de altfel, în toate oraşele ţării. Cel mai mare succes la chiriaşi îl au cele situate în locurile cu vad mare de clienţi.
Central şi semi-central
Spaţii comerciale de dimensiuni re­duse sunt atât în apropiere de Ca­lea Victoriei, Piaţa Unirii, Calea Do­ro­banţilor, cât şi în Piaţa Kogălni­cea­nu sau Mircea Vulcănescu. Astfel, pe strada Maria Rosetti este scos la în­chiriere un spaţiu stradal de 16 mp, proaspăt renovat, cu 300 de euro. Pe strada Eforie, lângă Calea Victoriei, pentru un spaţiu de 7 mp de la par­te­rul unui bloc se cer 15 euro/mp. În Piaţa Kogălniceanu, pentru 15 mp dotaţi cu grup sanitar propriu se cer 300 de euro. Pe strada Lizeanu, pentru un spaţiu de 16 mp, se cer 400 de euro. Pe Bulevardul Ferdinand, pentru o mică garsonieră transformată în spaţiu comercial cu deschidere la stradă se cer 400 de euro, cu posibi­litatea de negociere. Alte asemenea spaţii pot fi găsite şi pe Vasile Lascăr, Mircea Vulcănescu sau Calea Do­ro­banţilor la intersecţia cu Ştefan cel Mare.
Cartiere
Cele mai multe oferte de închi­riere pentru spaţii mici sunt de găsit în cartierele Militari, între Lujerului şi Apusului, şi Drumul Taberei. Pre­ţurile diferă în funcţie de plasament la loc cu vad, de amenajări şi de do­tări. Astfel, pentru 20 mp în zona Ve­te­ranilor se cer 300 de euro, cu argumentul că zona este foarte populată. Chiria se plăteşte anticipat, plus o lu­nă garanţie. Pentru un spaţiu stradal de pe strada Moineşti se cer 400 de euro. Asemenea oferte se găsesc şi în zona Pieţei Gorjului şi de-a lungul bulevardului Iuliu Maniu.
Pentru un spaţiu de 15 mp din Drumul Taberei, cu toaletă şi loc de par­care, se cer 200 de euro. Spaţiul este poziţionat la intersecţia străzilor Tg. Neamţ cu Paşcani. În Ghencea, aproape de stadionul Steaua, pentru 16 mp se cer 550 de euro, cu posibi­litatea de negociere. În zona Eroii Re­voluţiei, lângă City Mall, pentru 22 mp se cer 350 de euro. În zona Orăşelul copiilor, pentru un spaţiu stradal de 19 mp unde a fost un coafor se cer 350 de euro, cu trei luni plata în avans. Asemenea spaţii mai pot fi găsite în sud, pe strada Ale­xan­dru Obregia, Luică, în zona Apără­torii Patriei sau în zona Şoseaua Alexandriei.
În Titan, aproape de capătul au­tobuzului 335 este scos la închiriat un spaţiu stradal de 15 mp, dotat cu electricitate şi apă curentă, la preţul de 650 de euro.
Spaţii mici la parterul blocurilor pot fi găsite de închiriat şi în zonele Bucur Obor şi Colentina. Pentru un spaţiu de 18 mp de pe Şoseaua Co­len­tina, aproape de mijloacele de transport în comun se cer 2.500 de lei. Aproape de zona Obor, pentru 20 mp în Iancului se cer 300 de euro.
Alte oraşe
De oferte de acest gen nu duc lip­să nici celelalte oraşe din ţară. Aces­tea nu stau însă foarte mult timp pe piaţă, fiind ocupate în general în de­curs de 1-2 luni. Asta în timp ce spa­ţii­le comerciale de 100 mp stau ne­ocupate cu anii. Printre spaţiile scoa­se la închiriere în luna octombrie pu­tem aminti un spaţiu de 10 mp din Oradea, de lângă podul Dacia, pen­tru care se cer 100 de euro. Pen­tru un spaţiu comercial ultracentral de 12 mp din Iaşi se cer 200 de euro lunar. În Constanţa, în zona Far, un spaţiu de 20 mp cu grup sanitar este scos la închiriere cu 250 de euro. Pen­tru un spaţiu comercial de 20 mp din Braşov, din zona ITC, se cer 1.000 de lei. Tot 1.000 de lei se cer pentru 15 mp stradali din Buzău. Pen­tru un spaţiu comercial de 12 mp din staţia de autobuz Stadionul Oţelul se cer 700 de lei, spaţiul fiind dotat cu geamuri termopan.
Oferta de astfel de spaţii este des­tul de numeroasă într-un an. Cum tran­zacţiile se desfăşoară destul de rapid pe sectorul spaţiilor mici, foar­te rare sunt situaţiile în care o ofertă din urmă cu câteva luni să mai fie va­la­bilă. Asta spre deosebire de spa­ţiile stradale mari.


Adauga la favorite
Versiune pentru imprimanta


Informatii agent

Adaugata de: Cagead Intermed | Contact Agent
Telefon: 021.335.88.01 | Mobil: 0744.374.444 | Fax: 021.335.88.27
Adresa webhttp://www.cagead.ro
Detalii: n/a
 


         
 
Sponsor: Cagead   Intermed - Agentie Imobiliara Agentii Imobiliare

 Director Web Romania - Hit10.ro - Adauga si siteul tau