CAGEAD Intermed - Agentie Imobiliara

Megamallul Colosseum va avea şosea cu patru pasaje subterane construite de Prim

Categorie: Noutati imobiliare
Aceasta listare a fost vizualizata de 1671 ori
Tip Stire:: Stire imobiliara

An stire: 2011
Descriere detaliata: Primăria Capitalei este parteneră de afaceri cu dezvoltatorul centrului comercial Colosseum. Într-un parteneriat încheiat anul trecut, municipalitatea s-a angajat să modernizeze pe cheltuiala proprie mai multe străzi din jurul Colosseum şi inclusiv să contruiască mai multe pasaje subterane în zonă. În schimb, cei de la Colosseum vor construi o grădiniţă şi un centru de asistenţă socială pentriu bătrâni.
Parteneriatul dintre Primăria Capitalei şi Nova Imobiliare a devenit oficial la 30 iunie 2010 când a fost aprobat şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Conform contractului, Primăria Capitalei va moderniza cu bani de la bugetul local infrastructura din zona centrului Colosseum pentru a-l face mai accesibil populaţiei.
Patru pasaje subterane pe Şoseaua Chitila
Astfel, strada Godeanu va fi lărgită de la intersecţia cu Şoseaua Chitila până la sensul giratoriu şi amenajată de la intersecţia cu strada 16 februarie, inclusiv sensul giratoriu.
Şoseaua Chitila (unde va fi intrarea în centrul comercial) va fi şi ea amenajată de municipalitate. Pe segmentul cuprins între intersecţia cu strada 16 februarie şi jumătatea zonei sudice a centrului Colosseum, cele două benzi pe sens vor fi lărgite prin intermediul a două pasaje subterane "în vederea facilitării accesului/ieşirii spre/de la Colosseum Center".
În acelaşi, scop, alte două pasaje subterane vor fi contruite pe Şoseaua Chitila, pe segmentul cuprins între jumătatea zonei sudice a Centrului Colosseum şi până după intersecţia cu Şoseaua Aeroportului. Potrivit lui Panico Panayi, preşedintele Nova Imobiliare, dezvoltatorul mall-ului Colosseum, data realizării pasajelor subterane depinde de modul în care decurge parteneriatul companiei cu administraţia publică.
De asemenea, Primăria Capitalei va prelungi linia de tramvai de pe strada 16 februarie până în zona de nord a Colosseum Center. Pentru acest proiect însă, terenul pe care va fi montată linia de tramvai va fi donat municipalităţii de către Nova Imobiliare. În complex sunt prevăzute şi staţii dedicate de autobuz şi tramvai, precum şi prima staţie de taxi de la nivel naţional care permite ordonarea maşinilor şi a clienţilor în ordinea sosirii, dupa modelul european.
Primăria Capitalei are un termen de 20 de luni pentru fiecare dintre acestea lucrări, de la data introducerii investiţiei în bugetul local. În caz contrar va plăti penalităţi cuprinse între 2.000 şi 5.000 euro/zi calendaristică.
Primăria primeşte o grădiniţă şi un centru de îngrijire pentru bătrâni
În schimbul lucrărilor de infrastructură realizate de municipalitate, dezvoltatorul centrului Colosseum, Nova Imobiliare, va construi şi va amenaja pe cheltuiala proprie o grădiniţă pentru copii şi un centru pentru îngrijirea persoanelor vârstnice. Ambele vor fi construite în vecinătatea centrului şi vor fi apoi donate Primăriei Capitalei.
Conform contractului, Nova Imobiliare trebuie să termine de construit şi amenajat grădiniţa şi centrul social până pe 30 noiembrie 2011. Iar dacă Primăria este penalizată cu 5.000 de euro pe zi pentru nerespectarea obligaţiilor către Nova, firma privată va fi amendată doar cu 1000 de euro pe zi, în cazul în care nu termină la timp cele două proiecte pentru municipalitate.
Nova va dona Primăriei şi toate terenurile pe care vor fi efectuate lucrările de infrastructură. Astfel, pentru amenajarea Şoselei Chitila şi a străzii Godeanu, dar şi pentru prelungirea liniei de tramvai, municipalitatea va folosi şi terenuri aflate momentan în proprietatea dezvoltatorului Nova Imobiliare.
Contradicţie între datele Primăriei şi cele ale dezvoltatorului
Conform parteneriatului dintre Nova şi municipalitate, aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, costul întregii investiţii, Centrul Colosseum, grădiniţă şi centrul social pentru bătrâni, se ridică la 570 milioane euro. Cifra este mult diferită de cea lansată acum de dezvoltator, care susţine că investiţia, cu tot cu costurile de infrastructură, se va ridica la 350 milioane de euro.
Prima etapă a proiectului, parcul de retail, cu o suprafaţă de 53.000 de metri pătraţi, a fost inaugurată în această toamnă, odată cu deschiderea primului magazin Leroy Merlin din România şi a hipermarketului Carrefour. Galeria comercială aferentă Carrefour va fi deschisă la sfârşitul lunii noiembrie, iar printre retailerii care vor fi prezenţi aici se numără şi Helpnet, Inmedio, Nescafe, Orange, Vodafone, Hollistic Art şi 5Asec.
Construcţia mall-ului propriu-zis, livrat în doua faze, va începe în toamna lui 2012. Prima fază presupune construcţia unei suprafeţe de 50.000 de metri pătraţi, ce va cumula o investiţie de circa 90 de milioane de euro, şi va fi predată în 2013. A doua etapă, ce va fi livrată în 2016, va avea o suprafaţă de circa 93.000 de metri pătraţi şi va necesita o investiţie de circa 200 milioane de euro.
Decizia de a dezvolta proiectul Colosseum a fost luată în 2003, când dezvoltatorul a ajuns în România pentru a căuta oportunităţi de afaceri. Terenul pe care este construit Colosseum a fost achziţionat în urmă cu opt ani, de la 57 de proprietari diferiţi. Panayi spune că, deşi nimeni nu îi dădea atenţie terenului arabil destinat acum construirii mall-ului Colosseum, el a mizat pe potenţialul pieţei de retail din România, dar şi pe poziţionarea geografică a zonei Chitila.
Bucureştiul este foarte atractiv pentru dezvoltarea proiectelor de retail pentru că există 2,3 milioane de potenţiali cumpărători, iar un milion dintre aceştia au o putere de cumpărare foarte mare chiar şi comparativ cu Occidentul. Ba mai mult, în 10 ani cred că vor fi 5 milioane de locuitori în această arie metropolitană, ceea ce înseamnă de două ori mai mulţi cumpărători, a explicat omul de afaceri britanic de origine cipriotă.
The Colosseum, situat pe Şoseaua Chitila, se va întinde pe un teren de circa 62 de hectare. Reprezentanţii centrului comercial spun că suprafaţa totală a mall-ului, de 620.000 mp, care include zonele comerciale, cele de agrement, de food court şi utilităţi, cel mai mare teren destinat unui complex comercial, plasează Colosseum-ul pe primul loc în topul celor mai mari centre comerciale din Europa.
Bulevardul Bellini, artera de lux din mall
Mall-ul va avea forma unui triunghi, iar spaţiile vor dispuse de-a lungul a trei bulevarde de cumpărături, cu o lungime cumulată de 2,5 km. Galeriile şi magazinele aferente sunt împărţite pe teme, în funcţie de publicul-ţintă. Bulevardul Capri este destinat în principal tinerilor, Bulevardul Milano va include unităţile comerciale de fashion, iar Bulevardul Bellini va găzdui magazinele de lux. Din Bulevardul Bellini se va ajunge în zona de „food court" printr-un pasaj - The Stoa, care va include magazine mici.
"Bulevardul Bellini este conceput special, pentru că Bucureştiul nu are o arteră dedicată magazinelor de lux. S-a încercat acest lucru cu Calea Victoriei şi Bulevardul Magheru, dar trotuarele sunt înguste, iar în vecinătatea magazinelor sunt clădiri în curs de demolare, nu sunt parcări. În Bucureşti nu există ceva similar cu Bond Street din Londra sau Fifth Avenue din New York. Vrem să creăm un astfel de bulevard în complex, unde vor fi prezente toate mărcile de lux reprezentative", a declarat Panico Panayi, preşedintele Nova Imobiliare, dezvoltatorul mall-ului Colosseum, companie românească, fondată de oameni de afaceri britanici de origine cipriotă.


Adauga la favorite
Versiune pentru imprimanta


Informatii agent

Adaugata de: Cagead Intermed | Contact Agent
Telefon: 021.335.88.01 | Mobil: 0744.374.444 | Fax: 021.335.88.27
Adresa webhttp://www.cagead.ro
Detalii: n/a
 


         
 
Sponsor: Cagead   Intermed - Agentie Imobiliara Agentii Imobiliare

 Director Web Romania - Hit10.ro - Adauga si siteul tau